Na rynku dostępnych jest bardzo wiele modeli kompresorów do warsztatu, dlatego też warto dokładnie zapoznać się z nimi, dzięki czemu zdecydowanie łatwiej będzie dokonać udanego wyboru. Każdy z dostępnych modeli ma swoje zalety i wady, dlatego też bez dokładnej analizy bardzo ciężko będzie wybrać odpowiedni sprzęt.
Jakie są najpopularniejsze kompresory do warsztatu?
W dzisiejszych czasach największym zainteresowaniem cieszą się oczywiście kompresory śrubowe i tłokowe, które dostępne są w wersji olejowej i bezolejowej. Nie można zapominać również o kompresorach łopatkowych i spiralnych, które charakteryzują się niewielkimi rozmiarami, dlatego też doskonale sprawdzą się w niewielkich warsztatach. Sporą zaletą kompresorów spiralnych jest również to, że mogą one pracować bez konserwacji nawet do 10 000 godzin. Ich olbrzymia popularność wynika przede wszystkim z bardzo atrakcyjnej ceny.
Aby wybrać porządny kompresor do swojego warsztatu, warto wziąć pod uwagę przede wszystkim swoje własne potrzeby. Z praktycznego punktu widzenia najlepszym wyborem wydają się profesjonalne kompresory śrubowe. Urządzenia tego typu doskonale odnajdą się nie tylko w zakładach przemysłowych i branży samochodowej, ale również w branży medycznej i spożywczej. W warsztatach, które oferują usługi lakiernicze i wulkanizacyjne, nie trzeba oczywiście kupować najdroższych kompresorów.
Na co zwrócić uwagę przy zakupach?
Wybierając nowy kompresor do warsztatu, liczyć trzeba się z tym, że jest to inwestycja na lata, dlatego też warto postawić na wysokiej jakości sprzęt od renomowanego producenta. Kompresory będą najprawdopodobniej pracować przez kilkanaście godzin w tygodniu, dlatego też tym bardziej warto postawić na sprawdzone i niezawodne urządzenia. Za kilka tysięcy można kupić naprawdę wydajny kompresor śrubowy, który nie zawiedzie w najmniej spodziewanym momencie. Unikać należy jedynie urządzeń mało znanych producentów, które bardzo często kuszą niską ceną.
Czym charakteryzuje się dobry kompresor do warsztatu?
Dobry kompresor śrubowy jest niezbędnym wyposażeniem w każdym profesjonalnym warsztacie samochodowym. Wybierając nowy sprzęt, warto zwrócić uwagę nie tylko na wydajność efektywną, ale również na pojemność zbiornika, która wbrew pozorom odgrywa bardzo ważną rolę. Mało osób zdaje sobie sprawę również z tego, aby sprawdzić maksymalne ciśnienie sprężania. Musi być ono oczywiście optymalnie dopasowane do zapotrzebowania.
W większych warsztatach doskonale sprawdzi się kompresor z ciśnieniem na poziomie ok. 6 barów. Droższe modele bardzo często oferują możliwość wyboru tłoczenia, dzięki czemu można uzyskać ciśnienie na poziomie od 8 do nawet 15 barów. Tego typu urządzenia bez żadnego większego problemu będzie można dopasować na przykład do pistoletów do lakierowania.
Jaka jest pojemność zbiornika sprężonego powietrza?
W warsztatach najlepiej sprawdzą się kompresory z nieco większym zbiornikiem. Przy prostych pracach (np. pompowanie opon) pojemność zbiornika nie ma żadnego większego znaczenia. Przy bardziej zaawansowanych pracach (np. lakierowanie) niezbędny jest kompresor śrubowy ze zbiornikiem 50 litrów. W największych warsztatach można spotkać zbiorniki o pojemności nawet 500 litrów.
Pozostałe parametry, na które trzeba zwrócić uwagę
Aby wybrać wysokiej jakości kompresory śrubowe, warto zwrócić uwagę także na maksymalną moc silnika oraz na ilość emitowanego hałasu. Niestety niektóre urządzenia potrafią naprawdę głośno pracować, dlatego też znacząco pogarsza się komfort pracy. Specjaliści zalecają, aby zwrócić uwagę także na ilość emitowanego ciepła oraz na czystość/sterylność tłoczonego powietrza. Najlepszym wyborem wydają się kompresory śrubowe olejowe, które działają wydajnie i dość cicho.
Artykuł powstał dzięki współpracy z firmą Pneumatik S.A.
Dodaj komentarz